ABOUT

世界の民族布・傳統布を使った帽子
Hats & Caps made from ethnic and traditional fabrics from around the world.
用世界各地的民族和傳統面料製作的帽子。


ジャズ音楽の“ジャムセッション”のように、異国・異民族の文化や美意識を組み合わせ、新しい「かわいい」や「かっこいい」を作りたい。
Just like the "Jam session" of jazz, I hope to combine the cultures and aesthetics of different countries and tribes to create new "cute" and "cool" ones.
就像爵士樂的 "即興演奏 "一樣,我希望將不同國家和民族的文化和審美結合起來,創造出新的 "可愛 "和 "酷"的。


そのような想いから【 JamHat 】のデザイン・製造・販売を行っております。
It is with this in mind that I design, manufacture and sell JamHat hats.
正是考慮到這一點,我就設計、製造和銷售 JamHat 的帽子呢。




◤サイズへのこだわり◢
Concentration on the size of hat circumference
対帽圍尺寸的專注

より多くの方に楽しんでもらえるよう、 JamHat は59~60cmのLサイズを基本設定とし、必要に応じて57~58cmのMサイズに縮小できるよう「サイズ調整テープ」を標準装備しております。
In order to allow more people to enjoy JamHat, the basic size of JamHat is size L (59-60 cm), but comes with a "size adjustment strap" inside the hat as standard so that it can be reduced to size M (57-58 cm) if necessary.
為了讓更多的人享受JamHat,JamHat的基本尺寸是L尺寸(59-60厘米),但是在帽子裡面附帶 "尺寸調節帶 "作為標準,以便在必要時可以縮小到M尺寸(57-58厘米)。


※ただし、一部の商品には該当しません。
※However, this does not apply to some products.
※然而,這並不適用於一些產品。



________________________________________


◤新型コロナウイルス感染拡大防止対策の影響に関して◢
Impact of measures to prevent the spread of COVID-19.
防止“新冠肺炎”擴散措施的影響

日本国内でしたら、ご注文からお届けまで、通常「3~5日」であるところ、現在は新型コロナウィルス感染拡大防止対策の影響により、一部地域へのお届けが若干遅れる場合もございます。
ご理解ご協力頂けますよう、宜しくお願い致します。
In Japan, it usually takes 3-5 days from order to delivery. However, due to current measures to prevent the spread of the COVID-19, there may be a slight delay in delivery to certain areas.
I would appreciate your understanding and cooperation.
在日本,從訂貨到交貨通常需要3-5天。但是,由於目前採取了防止“新冠肺炎”擴散的措施,對某些地區的交貨可能會有輕微的延遲。我將感謝您的理解和合作。


◤返品・交換に関して◢
About return and exchange of goods
關於退貨和換貨

基本的に「品質不良・欠陥」以外の理由による返品は、ご遠慮願います。
「品質不良・欠陥」が認められた場合は、その内容について画像と文章にて詳細をご連絡ください。当方のミス・手落ちによる欠陥・不具合が確認された場合は、速やかに「ご返金」か「商品交換」にて対応させて頂きます。
Basically, reasons for returns and exchanges other than "quality defects" are not accepted.
If you find a "quality defect", please inform us of the details of the defect in writing and in pictures. If the defect or failure is found to be due to our error or negligence, we will promptly refund or replace the product.
基本上,不能接受 "質量缺陷 "以外的原因的退貨和換貨。
如果您發現 "質量缺陷",請以書面和圖片形式告知我們缺陷的細節。如果發現缺陷或故障是由於我們的錯誤或過失造成的,我們將及時退款或換貨。



★当方の商品は(量産されていない)民族の古布やヴィンテージ素材を利用し、小ロット生産していることを特色としております。そのような背景・素材特性がございますので、商品画像およびモデル着用画像と実物の間に「色味・模様の出方・継ぎ接ぎ位置・ダメージ個所および程度の違い」が見られることが多々あります。それらは「風合い・個性」とご理解いただける方のみ、ご購入を検討頂けたら幸甚です。
Our products are essentially made of hand-woven vintage ethnic fabrics and are produced in small batches. Due to this background and material characteristics, there are often differences in color, pattern appearance, seam placement, location and extent of damage between the product pictures and the model's pictures and the actual item. We would be delighted if you could interpret them as "character" before considering a purchase.
我們的產品基本上是由手工編織的複古民族織物製成的,並且是小批量生產的。由於這種背景和材料特性,產品圖片和模特的圖片與實際物品之間往往存在顏色、圖案外觀、接縫位置、損壞位置和程度的差異。如果您能把它們理解為 "個性",才考慮購買,我們會非常高興。


また、お客様がPC・携帯などを見る環境(光源)や、PC・携帯などのモニターや明るさの設定によっても色味などが違って見える場合が多々ございます。
In addition, depending on the environment (light source) in which the customer is viewing the computer or cellular phone, or the monitor and brightness setting of the computer or cellular phone, the hue may often appear different.
此外,根據客戶觀看電腦或手機電話的環境(光源),或電腦或手機電話的顯示器和亮度設置,色調可能經常出現不同。


「イメージが違う」という理由での返品・返金要請は受けかねますので、その点、事前にご了承ください。
Please know in advance that we cannot accept requests for returns or refunds on the grounds that "this is not what I expected".
請您事先了解,我們不能接受以 "這不是我所期望的 "為由提出的退貨或退款要求。



◤送料について◢
About shipping cost
關於運費

全ての商品は「送料無料」となります。
Shipping costs for all products are essentially a "free service".
所有產品的運輸費用基本上都是 "免費服務"。


◤お届け方法について◢
About the delivery method
關於送貨方式

日本国内では追跡サービス付きの「ゆうパック」もしくは「クリックポスト」にて発送いたします。
Within Japan, we ship via Yu-Pack or Click Post and offer tracking services.
在日本國內,我們通過Yu-Pack或Click Post發貨,並提供跟踪服務。


海外の場合は、国際Eパケットのみでの対応となります。(もし国際Eパケットでの出荷ができない国に関しては、発送できません)
Overseas, we can only ship via Japan Post's international ePacket service. (If your country falls within the range of countries that cannot be shipped by international ePacket, we cannot accept order).
在海外,我們只能通過日本郵政的國際電子郵包服務發貨。 (如果您所在的國家屬於不能用國際電子郵包運送的範圍內,就不能發送)


商品到着の遅延や紛失が発生した際の原因追求と迅速な対応をするためにも、お客様のお名前・ご住所・電話番号などはお間違いのないようご入力ください。
Please ensure that your name, address and phone number are correct so that we can pursue the cause and act quickly in the event of a delayed arrival or lost shipment.
請確保您的姓名、地址和電話號碼是正確的,以便我們在貨物延遲到達或貨物丟失的情況下追究原因並迅速採取行動。


◤ご注文後の流れ◢
Process after order placement
下單後的流程

基本的にはオーダー確認後2日以内に発送致します。(土日祝日、特別な事情がある時を除きます)
Basically, we ship within 2 days after order confirmation. (Saturdays, Sundays, public holidays and special cases are excluded).
基本上,我們在訂單確認後2天內發貨。 (週六、週日、公共假期和特殊情況除外)。

発送完了後にBASEよりメールが届きますので、ご確認のほどお願い申し上げます。
Once the shipment has been dispatched, you will receive an email from the BASE system informing you of this. Please check it.
一旦貨物被發出,您將收到BASE系統的電子郵件,通知您這一點。請檢查一下。


◤お支払い方法◢
Payment Method
付款方式

各種クレジットカード決済をはじめ、BASEシステムが用意しているあらゆるお支払い方法がご利用可能です。
We accept all types of credit card payments and all other payment methods provided by the BASE system.
接受各種信用卡付款和BASE系統提供的所有其他付款方式。


◤納品書・領収書に関して◢
About delivery notes and receipts
關於送貨單和收據

納品書や領収証は、基本同封しておりません。
必要なお客様はご連絡下さい。メールにて画像データを送らせてさせて頂きます。
Basically, there are no delivery notes or receipts attached.
If you need them, please contact us. We will send you the image data by e-mail.
基本上,沒有附上送貨單或收據。
如果您需要它們,請與我們聯繫。我們將通過電子郵件向您發送圖像數據。


◤ その他 ◢
Others
其他

JamHatの商品やサービスについてのご質問等ありましたら、お気軽にご連絡下さい。
If you have any questions about JamHat's products or services, please feel free to contact us.
如果您對JamHat的產品或服務有任何疑問,請隨時聯繫我們。


◤ 拠点 ◢
location
地点

東京・世田谷区
Tokyo, Setagaya-ku